بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/07/20 - 11:15
  • - تعداد بازدید: 980
  • - تعداد بازدیدکننده: 953
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مستعدان و بنیاد ملی نخبگان | رتبه ۳ کنکور انسانی: موفقیت در گرو مهاجرت نیست

رتبه ۳ کنکور سراسری معتقد است، بنیاد باید از ظرفیت نخبه‌ها در داخل کشور استفاده کند و زمینه خدمت آن‌ها به کشور را فراهم کند.

ملیکا حاجیلو که موفق به کسب رتبه ۳ کنکور سراسری امسال در گروه آزمایشی علوم انسانی شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، «جهاد تبیین» را یکی از اولویت‌های فکری کشور و ضرورت‌های فضای علمی و فرهنگی ایران بر می‌شمارد.

این نودانشجوی جوان، رشته علوم ارتباطات دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده است.

وی درباره میزان مطالعه خود در ایام آماده‌سازی برای کنکور به ما می گوید که مطالعه من در روزها و شرایط مختلف متفاوت بود. هرروز به میزانی که توانایی روحی و فکری داشتم مشغول مطالعه بودم.

نخبه در ذهن این مستعد ایرانی کسی است که اولویت‌ها و‌ ضرورت‌ها را در حوزه علمی و فرهنگی تشخیص می‌دهد همچنین برای تحقق این ضرورت‌ها حرکت می‌کند.

حاجیلو فکر می‌کند که در افق ده ساله زندگی خود، مشغول انجام کارهای فرهنگی و رسانه‌ای در فضای صداوسیما، دانشگاه‌ها و مدارس خواهد بود.

ارزیابی این نو دانشجوی مستعد ایرانی از نشست رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۲ با قائم مقام رئیس بنیاد نخبگان مثبت است و می گوید که در این جلسه به این نتیجه رسیدم برای نخبه بودن و موفقیت علمی، لازم نیست که حتما از ایران مهاجرت کنیم، امکان رشد در داخل ایران هم وجود دارد، امروز همچنین متوجه ضرورت توجه به عرصه‌های عملی در کنار فعالیت‌های پژوهشی و نظری شدم.

حاجیلو در پایان درخصوص نقش بنیاد در حل مسائل نخبگان و انتظارات این قشر از بنیاد گفت: معتقدم که بنیاد باید از ظرفیت نخبه‌ها در داخل کشور استفاده کند و زمینه خدمت آن‌ها به کشور را تسهیل کند.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 167618
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین